AHLAN WA SAHLAN

Saturday, October 16, 2010

aku bukan siapa2.....

aku bukan siapa2..
aku hanyalah insan yang kerdil
bahkan lagi kerdil dari sang semut...
malah jauh lagi kerdil pada pandangan MANUSIA..

aku bukan seorang yang alim
bukan jua seorang yang solehah
apatah lagi seorang yang 'siqah'
jauh sekali seorang syahidah
bahkan aku bukan hamba yang taat...

layakkah aku menerima segala nikmatNYA??
masihkan aku layak diberi pengampunan???
aku khilaf ya RABB
sehingga aku terlupa bahawa
ENGKAU MAHA PENGAMPUN
DOSA2 BESAR...

YA ALLAH..
akalku terhad,
ilmuku dangkal,
ampunilah dosa-dosaku....

namun,
aku insan yang punyai akal,
aku insan yang punyai perasaan,
jua insan yang punyai pegangan,
ALHAMDULILLAH YA RABB...
kerna ENGKAU tidak menarik nikmat
agung yang kumiliki
nikmat IMAN dan ISLAM
kerana aku dapat merasakan kemanisan
"nikmat hati yang inginkan kepada tarbiyyah"
tarbiyyah daripada seorang murabbi
bimbingan dari seorang wira agama
yang dapat meluruskan jalanku dengan izinMU

semoga kelak,
aku mampu menjadi murabbi
kepada zuriat yang bakal kulahirkan
jua pada anak2 didik yang akan kucorak hidupnya
INSYAALLAH
dengan izinMU aku ingin menjadi seorang
MUJAHIDAH jua SYAHIDAH
kerna mungkin ku kerdil pada pandangan manusia
namun aku ingin kelihatan bersih pada pandanganMU..
aku hanya mampu merancang,
ALLAH jua yang menentukannya...




nota kaki: aku tak tau macam mane aku boleh tulis bende ni...actually it
comes from the bottom of my heart...

No comments:

Post a Comment

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah