AHLAN WA SAHLAN

Thursday, September 1, 2011

BILA RAYA JADI TAK BEST

salam alaik sahabat2 blogger..
syok-nyer raya..kan-kan-kan?
salam Syawal buat semua!!!
best tak beraya??
mestilah bestkan...
balik kampung..
jumpe kaum kerabat..
yg tak kenal pon jadi kenal..
betul tak?
tapi .....
bile dah besar panjang macam ni..
rase macam tak best..
sebabnya:
*duwet raye dah tak dapat..sob..sob..sob
*kena duduk rumah..dah tak dapat beraya keliling kampung..
*main bunga api? buang tebiat ape....
*kena jage anak sedare-mare~x pasal2 jadi baby-sitter
*paling tak best-dah sain kontrak siap2 basuh pinggan-mangkuk
........................
teeeeettttt
itu korang la..bukan aku

hahaha
~sape kate aku tak dapat duwet raye..dapat ape...sampul special lagi...
~bukan takat keliling kampung.... kampung sebelah pon aku pegi ape
ye la...sedare-mare berlambak...
~bunga api? adik sedare main aku tumpang la sekaki...paling banyak main tuh..heee
~jage budak2? no hal-lah, small the matter
~pinggan-mangkuk.....heee yang ni sedara aku berlambak nak jadi pak sanggup tukang-cuci-pinggan...
siap suruh aku buat susu anak diorang lagi...haila.. 

sebeno-beno-nyee..teman bukan nak cite bende ni....aduih,banyak beno mukaddimah-nya
bile raya jadi tak berapa nak best:
~bile balik kampung, opkos la tidur 'lambak' ye dak... tapi tu time aku kecik2 la...
dah besar ni kena booking bilik awal2
~kena pakai tudung 24 jam...yg ni aku dah biase.... tapi yg tak biase deme la... pandang pelik semacam..gaya macam nampak alien...haha
~aduss...kritikal, part salam-menyalam...hah nak tau aku buat ape?
*mule2 tu buat dunno je, salam ngan mcik2...kakak2 sedara
*bile dah lama, diorang pon dah nak abes bersalam dgn yg lebih 'dewasa', aku keep run away la..heee..kejap ke depan..kejap ke belakang...act macam sibuk bangat la..
*dan bile nama aku dipanggil oleh suami2-kepada kakak2-sedara aku....ape lagi..nak bagi duwet raye lah tu..syok-nye...tapi..... salam?
*haaaa..bermulalah sebuah ceritera..nak tak-nak aku ambik juga duwet tu~mesti ambik woa..rezeki jgn ditolak!
pas ambik tu mesti ckp terima kasih...then tunduk sket..alhamdulillah..sedare-mare aku ni cukup memahamilah!!! sporting gile
*habis satu bab, masuk yg len pulak.... beraye rumah sedara di kampong!
yg ni nak buat mcm tadi..mau di cop ' kurang beradab' di situ
so, langkah selamat diambil.... 
abah masuk sambil salam tuan rumah, aku terus masuk salam si isteri...haaaa kan senang

dan..
bile raya jadi tak best?
bile org tak tau nak menghargai RAYA..
RAYA best!!!

No comments:

Post a Comment

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah