AHLAN WA SAHLAN

Sunday, January 2, 2011

tentang kita!~kau dan aku~

SALAM SEJAHTERA PEMBUKA BICARA...
lepas masuk sem baru...
tahun baru...
asrama baru...
kawan2 baru...
katil baru...
suasana baru...
semuanye berubah...
tapi ade satu yang tetap tidak akan berubah
sampai bila2...
INSYA-ALLAH..
kisah kau dan aku..
tentang azam kau dan aku..
antara kau dan aku,
tidak banyak yang berubah...
memori masa lalu menjadikan kau dan aku
lebih dewasa..lebih matang 
dalam menilai harga kasih sayang..
tiada bicara secara lisan,
antara kau dan aku,
tidak memerlukan 'dating' untuk saling mengasihi..
kata orang- dari mata jatuh ke hati...
benarkah??!
 sungguh! aku tidak yakin perumpamaan itu..
bagi ku... pandangan mata itu selalu menipu..
tapi pandangan hati itu yang hakiki
biarpun untuk merisik khabar darimu
memerlukan kesabaran yang lama
penantian yang cukup memeritkan..
tapi aku suka cara lama itu..
biarlah orang kata aku kuno,
konservatif, zaman batu 0r what-s0-ever,
aku tak kesah...asalkan hatiku puas!
nun jauh di sini, aku tetap mengharapkan pertemuan itu...
pertemuan antara kau dan aku
setelah sekian lama..
mengulang memori lalu
biarkan mereka kata kau dan aku
bagaikan belangkas
tidak dapat dipisahkan pabila bersua muka
sungguh aku rindu detik itu
aku rindu daerah itu!
SYAUQAH WARDAH & CIQAH
sebagai manusia biasa yang penuh dengan fitrah insani...
aku rindu kalian...

No comments:

Post a Comment

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah