AHLAN WA SAHLAN

Friday, October 8, 2010

RINDU SEORANG MUSAFIR

saat hati gersang tanpa siraman jihad,
saat jiwa meronta memohon ALLAH pulangkan
semula bidadari2 penyemai baja keinsafanku,
saat aku masih tercari-cari di mana hilang
RUHUL JADIDku,
mana pergi SYAUQAH WARDAHku?
mana hilang AKU?? diriku?
saat aku hampir rebah dan tertanya-tanya
bila KEKASIH mahu merungkai segala pertanyaanku,
bila DIA mahu menyingkap segala HIKMAH
disebalik segala sendu ini,
aku terpana dengan warkah BIRU,
sedamai sungai Nil,
rupa-rupanya YA RAHMAN memilih kamu..
mendamaikan jiwa MERAH aku..
tentu saja DIA menghantar kamu menjadi
pengubat segala resah agar aku
kembali berlari dengan deras...
aahh.. terasa sangat dicintai...
baruku sedar,
apa HIKMAH ALLAH turunkan,
rupa-rupanya DIA mahu menghadiahkan kita
nikmat kerinduan saat jasad berjauhan...
sebiru jiwa AZRAQ ASRAR,
semerah semangat SYAUQAH WARDAH,
secantik UNGU VIOLET ukhwah ini...



nota kaki; sahabat, saat kubaca kirimanmu ini, keimananku sedang diuji YANG MAHA PENCIPTA.... hampir2 ku rebah tersungkur dengan ujian yang melanda diri ini.. baru kusedari nikmat sihat itu..... aku bersyukur pada MU ya RABB... kerana kasih sayangMU terhadap diriku mengajarku erti cinta seorang sahabat... aku bersyukur padaMU kerana ENGKAU, PEMILIK SEGALA HATI tidak menarik kembali nikmat ukhwah dan cinta ini dalam hati seorang AZRAQ...

No comments:

Post a Comment

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah