AHLAN WA SAHLAN

Wednesday, October 27, 2010

MENCARI NAURAH




MENCARI NAURAH...
nama sebuah novel islamik yang telah kubaca...
mantap penulisannya...
berkisarkan cinta...
cinta manusia...
dan paling utama,
cinta ILAHI...
aku suka jalan ceritanya...
kembali kepada fitrah manusia
secara kasarnya...
ingin cinta dan dicintai..
tapi punyai maksud tersirat yang mendalam...
CINTAILAH YANG MAHA MEMILIKI CINTA
SEBELUM KAU MENCINTAI NIKMAT YANG
DIBERIKANNYA....

dalam aku menghayati kisah2 cinta
dalam novel tersebut,
watak utama mengingatkan aku pada seseorang..
ya... seseorang yang pernah aku kagumi...
keperibadiannya persis ASYRAF...
kesantunannya umpama SAIFUDIN@LAKSAMANA SUNAN
kesabarannya laksana ANUAR
tetapi..
semestinya aku BUKAN NATASYA...
HAHA
kenapa ya mesti dia yang kuingati...
hahaha...
mula da aku nak mengarut ni...
tapi seriously memang wajah dia
yang aku nampak lepas baca novel ni...
haha..
mengarut kan????
ASTAGHFIRULLAH
duhai hati...menjauhlah kau dari zina hati
okey..cukup2...
lets take a look the synopsis...


Sinopsis: NATASHA hanyalah gadis kampung. Pertemuannya dengan Asyraf walaupun tanpa sepatah kata menimbulkan bait-bait kasih dalam hatinya. Begitu juga dengan Asyraf. Dia tahu Anuar, sahabat baiknya mencintai Natasha. Hakikatnya, dia hanyalah manusia biasa yang tidak dapat menolak gelora hati yang semakin membara. Mujur masih berbaki iman dan taqwa.

Natasha keliru. Jiwa dia ditagih oleh dua jejaka. Kasih pada Asyraf tidak pernah padam tetapi halangan orang tua membuatkan dia pasrah. Saat hatinya mula terbuka buat Anuar yang setia menanti, Asyraf hadir kembali mendambakan kasihnya.




nota kaki: nak tau ending cite ni??? pe lagi..bedah la buku ni..ending die memang best...
badnews, sang kekasih hati masih terlantar di ICU..masih belum menjumpai jantung
yang sesuai kate saudara doktor.... i miss u!!!



"some say choc will make you feel better, no matter how bad your state is" i do love chocolate!! pretty much!!

1 comment:

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah