AHLAN WA SAHLAN

Monday, August 9, 2010

wasiat dariku buatmu insan yang bergelar sahabat

sahabat
andai langkahku terhenti
tatkala menelusuri ombak manusia
sedarkan aku, bangunkan aku
kerana mungkin aku alpa
dengan keindahan dunia

sahabat
jika sutu hari nanti
aku terjatuh dan tersungkur
dalam menggapai redha ILAHI
ingatkan aku akan janji2 ALLAH
agar aku tidak mudah
putus asa dengan RAHMAT
RABBUL 'IZZATI


sahabat
sekiranya aku tersasar jauh
dari landasan maghfirah RABB
tatkala membaiki kelemahan diri
jangan biarkan aku terus
hanyut di bawa arus kelalaian
pimpinlah aku untuk kembali
berjalan di atas permaidani
MAKRIFATULLAH


sahabat
andai suatu ketika nanti
aku hilang tanpa berita
tanpa kesan untuk di jejak
carilah aku wahai sahabat
kerana aku kHUATIR
aku takut dan aku bimbang
aku lemas dalam lautan nafsu
tanpa ada yang membantu
tanpa ada yang peduli

bukan aku pinta
bukan juga kemahuanku
namun
hati dan jiwaku
punya pemiliknya
aku cuma peminjam yang lemah
sampai masa
aku harus kembali kepadaNYA
aku khuatir teman
andai mataku tertutup rapat
saat jantungku berhenti berdegup
aku alpa dengan perintahNYA
aku lalai dengan laranganNYA
NAUZUBILLAH..


kerana kau sahabat
umpama sebutir permata
dalam pecahan kaca
walaupun halus
walaupun kecil
namun kilauannya
mampu memberi sinar
dalam hidupku yang suram

keyakinanku padamu sahabatku
tak tercapai bintang di langit
tak terselam lautan nan dalam
kerna ku yakin
seyakin-yakinnya
keikhlasanmu
kesungguhanmu
dalam menjalinkan ukhwah
berlandaskan iman dan taqwa
pimpinlah aku bersama kita menuju
RAUDHATUL JANNAH

sudikah kau menerima tawaranku
menjadi sahabat duniawi
juga ukhrawi...
bersama berjalan di atas
permaidani ukhwah
menuju gerbang cinta hakiki
cinta abadi


khas buat sahabatku

SYAUQAH WARDAH

dari

AZRAQ ASRAR

No comments:

Post a Comment

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah