AHLAN WA SAHLAN

Saturday, July 31, 2010

h0Mesick!!!


salam ukhwah azraQ..
situasi:
(sedang berjuang habis-habisan)
~AKU NI HOMESICK KE???

>hehe.. no doubt about it anymore!!!


~it's true??? betul ke??? da bertahun-tahun aku duduk
kat tanah bekas jajahan portugis, elok je... tak kesah pon pasal rumah...


> abes tu yg ko balik tiap2 minggu apasal, HOMESICK la tu... tak nak mengaku konon...

~aku balik coz takde benda nak buat kat kolej.. bosan!!

>pe pulak takde, ko boleh buat assingment B.I ko tu, pluss jotter kimia!!! mengaku je la.. alasan tak munasabah langsung..

~sume bende tu aku boleh buat kat rumah ape?? bukan susah sangat pon.. plus, aku boleh save fulus aku... bukan macam ko, sume 'free' , aku yang tanggung ko..

>aku tak kesahla pasal BAJET DUNIA ko tu, aku boleh puase kalau ko x de pon..byk sket pahala... and ko pun dapat jugak pahala kalau aku puasa what..


~nak jugak RIGHT, ambek la... ape2pon ko dan aku serupe.. tak boleh dipisahkan melaenkan kematian... so, kalau mcm tu, kau pon HOMESICK jugakla kan??
(kening double-jerk) sebab ko ikut aku balik...hhehe..

>weh, mestilah aku kena ikut ko balik, kalau aku tinggalkan ko, boleh jadi 'cadaver' la alamatnye... tak pasal2 kena buat bedah siasat.. ye la, ko tu sehat je.. tiba2 collapse+pass away, tak ke haru namenye tu!!

~get a life la dear... tak mati kalau balik rumah pon.. yang ko dengki ngan aku pesal??just be yourself... ko pun suke kan kalau balik rumah??


>ok la syg oii, aku give-up... only with u, aku tawu ko takkan give up punye coz kau independent-lady... tak kenal kalah..(kononnye).. tapi aku pon independent gak!!! kalau tak, masakan ko boleh tahan duk bumi bendahara tu selama 6 tahun!!! sebab ko ada aku... hehe betul tak???( agak bangga ya di situ)

~haila... bangga pulak die... i'm getting tired arguing wif u la... but, never give up dear!!! aku akui ko byk tolong aku... nak harap kan kawan, (al aqlu) ko yg lagi satu tu... boleh hanyut di buatnya... thanks sahabatku,nafsi... keseimbangan itu perlu untuk aku terus menjadi insan yang 'kamil' insyaALLAH...

>ALHAMDULILLAH, praise to ALLAH... kerana kita masih diberikan nikmat yang sangat berharga iaitu nikmat ISLAM DAN IMAN..


HOMESICK kah saya?? kalau nak buat rumusan dengan format Kertas 2 Bahasa Melayu PMR, huraian yang diperoleh dari 'hiwar' tersebut merumuskan bahawa Cik ~ adalah seorang REMAJA yang berfikir luar alam!!! haha... ade ke patut aku menafikan FAKTA tersebut... agak betul kata2 'nafsi' tadi...(aku terguling gelak terkekeh-kekeh masa baca balik hiwar aku ngan si nafsi ni) mane taknye... haha sungguhla aku sudah putus fius.. yang ke berapa aku tak tau..??? aiseh, sejak duduk uni ni makin banyak fius aku yang putus... agaknye DNA karyotaip aku memang macam ni kot..haha.. spesis overdose, overact, overexcited dan yang segala 'over'la...haha but aku still spesis homosapien... spesis manusia la tu...

astaghfirullahalazim.. banyaknye aku mengarut hari ni... orang kata " biar banyak mengarut daripada banyak mencarut!!" nauzubillahi min dzalik.. semoga aku terhidar daripada golongan yang kedua tu...


nota kaki: akhirnya, takde sape yang kalah atau menang... dua2nya syahid..hehe... ~> sebab aku adalah kau dan kau adalah aku... tapi kalau kau jahat...aku akan turut menjadi jahat!!! oleh itu teruslah menjadi yang terbaik wahai qalbi... aku akan berjuang bersamamu dalam men'tazkiyah'kan nafsi dan men'tazkirah'kan akal, sahabat kita...
insyaALLAH...bersama-sama kita berjalan dengan penuh yakin di atas permaidani 'makrifatullah' dalam mencari keredhaanNYA...

psst: apa khabar zauj ku?hehe... aku berharap agar satu hari nanti kau hadir dalam hidupku dengan membawa NUR ILAHI.
semoga kau menjadi wasilah cintaku pada RABBUNA, ALLAHU AHAD.. tiada tuhan melainkan ENGKAU ya ALLAH...

No comments:

Post a Comment

DOA

DOA
Masthead Banner Made with MyBannerMaker.com! Click here to make your own!
Create your own banner at MyBannerMaker.com!

ukhwah fillah

ukhwah fillah